top of page

כתיבת קורות חיים למנהלים בכירים

כתיבת קורות חיים למנהלים בכירים

כתיבת קורות חיים הפכה בשנים האחרונות לתורה של ממש...

כתיבת קורות חיים הפכה בשנים האחרונות לתורה של ממש: התחרות העזה בתחומים רבים על כל משרה פנויה, והעובדה כי מעסיקים הזקוקים לכוח אדם מוצפים בהמוני קורות-חיים, מחייבות השקעה של לא מעט זמן ותשומת-לב בניסוח קורות-החיים, כך שמחפש העבודה יוכל לצלוח את שלב הסינון הראשוני ולהגיע לראיון עבודה. גם כשמדובר במנהלים בכירים, ולעיתים בפרט כשמדובר בהם, חשוב להקפיד על מספר כללים על-מנת לשפר את הסיכוי לזכות בתפקידים נחשקים במיוחד.


התאמה מלאה למשרה המוצעת


מעסיק המבקש לאייש תפקיד בכיר מחפש תמיד את המועמד האופטימאלי למשרה הספציפית ולאו דווקא את זה המשכיל ביותר או בעל הניסיון המרשים ביותר. בשל המשקל המשמעותי יותר של השאיפה לשידוך מושלם, מומלץ שקורות-החיים הנשלחים יותאמו ספציפית למשרה בה מעוניינים. מאחר שמנהלים בדרגים הגבוהים ממילא לא שולחים את קורות חייהם להמוני מעסיקים פוטנציאליים, הרי שניתן בהשקעה סבירה של זמן, מאמץ ותשומת-לב לכתוב גרסה ייחודית בכל פעם שנתקלים בהצעת עבודה הולמת – ובכך להגדיל את הסיכוי להתקבל לאותה משרה.


העשור האחרון הוא הרלוונטי ביותר


כתיבת קורות חיים למנהלים בכירים עלולה להתפרש על פני כמה וכמה עמודים, שהרי מטבע הדברים מי שהגיע לעמדה בכירה עבר בדרך כמה וכמה תחנות, נהנה מניסיון נרחב וסביר להניח שגם סעיף הלימודים וההכשרות בקורות-החיים גדוש ומלא. ובכל זאת, על-מנת לא להתיש יתר על המידה את מי שיקרא את קורות החיים כדאי להתמקד בעשור האחרון, שהוא, באופן טבעי, הרלוונטי ביותר בנקודת הזמן הנוכחית.


יחד עם זאת, אם העבר הרחוק יותר כולל משרה שמשפרת את הסיכוי להתקבל לתפקיד ספציפי, בהחלט כדאי לכתוב אודותיה בפירוט, ובנוסף מומלץ להסביר כיצד ההצלחה באותה משרה תתרום להצלחה בתפקיד המוצע גם כעבור שנים לא מעטות.


לפרט נתונים מרשימים


כתיבת קורות חיים למנהלים בכירים מתאפיינת בפירוט רב יותר יחסית לקורות חיים של עובדים בדרגים נמוכים יותר. כך, למשל, לסמנכ"ל כוח אדם מומלץ לפרט כמה עובדים היו בחברה בה מילא תפקיד זה (בפרט אם מדובר בחברה גדולה ובנתון שירשים את כל מי שיקרא את קורות החיים), למנהלים מומלץ להציג גידול ברווחים בתקופה בה הם עמדו בראש העסק ולציין מספרים ספציפיים, ולמי שהוביל בהצלחה פרויקט רחב היקף או שינוי משמעותי בחברה זו או אחרת כדאי לציין זאת ולתאר בדיוק מה כלל הפרויקט או השינוי, ומה היה חלקו בהצלחה.


יוזמה ומנהיגות


משרות בכירים מחייבות יוזמה ומנהיגות, ועל כתיבת קורות חיים למנהלים בכירים חייבת לכלול התייחסות לשתי תכונות אלה. רצוי מאוד לתאר כיצד בכל תפקיד ותפקיד הובלתם מהלכים, יזמתם שינויים, תיקנתם ליקויים, שיפרתם תהליכים והנעתם כוח אדם אל המטרה.


המלצות נוספות


בכירים רבים זקוקים להשמה דיסקרטית, שכן הם עדיין מועסקים בחברה כלשהי או בארגון זה או אחר, ומבחינתם כל עוד אין הצעה קונקרטית ומפתה אין סיבה לעזוב. במקרים אלה, חשוב לציין במפורש ובאופן ברור בקורות החיים כי נדרשת דיסקרטיות. כמו כן, ניתן לציין שמות של ממליצים ספציפיים, בעיקר אם מדובר בכאלה שימשכו את תשומת-לב.


  • בית

  • מעסיקים

  • מחפשי עבודה

  • אודות

  • פתרונות גיוס

  • כלי אבחון

  • נבחנים בתימה

  • צור קשר

bottom of page